Wednesday, April 20, 2011

Jag ser bara det svarta (in swedish)

Har haft samma kombinerad kyl/frys sedan -63. Den lät, den frostade all mat i frysen på 10min och gummilisten till kylen va trasig så man fick trycka extra hårt för att den skulle gå igen.

Det va bara till att lätta läder. Så fruktansvärt tråkig utgift och händelseförloppet om hur det gick till när jag skulle få skåpet förra måndagen har jag redan förträngt. Det är en djungel därute, beslutsångesten har aldrig varit större. Kollade på rostfritt kontra vitt. För ett exakt samma kyl/frys skulle elkedjan ha 3000kr mer så jag tog ett vitt. Nu står det där och glänser snyggt i köket.

Jag och min andra hälft hade en gång i tiden, kanske 7-8år sedan, kylskåpspoesi. Hon föreslog att vi skulle plocka fram det igen och kanske bara ha en utvald mening. Lådan med magneter är "Tema Kärlek", detta är några av meningarna som jag lyckades skrapa ihop:

* himlen brinner i natt
* din sorg, min lycka
* kärlek är för dem svaga
* lita aldrig på någon
* mörk framtid
* vi ses i helvetet!

"Du har en ask kylskåpsmagneter med tema Kärlek men du lyckas på något sätt ändå bara hitta dem mörkaste orden och forma en massa elaka meningar. Det är som att dina ögon bara ser det svarta. Varför är det så?"

Soundtrack: el parador - den ofrivilliga kniven i ryggen

No comments: