Thursday, April 7, 2011

Tystnad (in swedish)

Folk har en förmåga att bli obekväma när tomma meninglösa ämnen klingar ut och tystnaden sveper över tillvaron som en skugga. Med frågande blickar och ett nervöst kroppsspråk flyr fähundarna från platsen. Jag blir så trött och less på människor
som bara pratar för pratandets skull. Mina öron stänger av,
då lyssnar jag hellre på en bra skiva eller en diskussion som jag kan relatera till. Jag trivs bäst i det tysta och tyvärr är det inte alla som kan bemästrar dess ljuva tongångar och ta till vara på den stunden.

2 comments:

Thomas said...

Vad egentligen vill du ha sagt med detta inlägg?

D-takt & Råpunk said...

THOMAS: att folk blir rastlösa och obekväm om det är tyst i längre än tre minuter. då pratar man hellre om vad carolina gynning gör om dagarna eller så tar man upp något annat liknande "svennebanansamtalsämne" bara för att man är rädd för att det ska bli pinsamma tystnader. va bara less och ville skriva av mig. tycker jag skrev det i klartext? tjipp tjipp!