Wednesday, September 7, 2011

Yippie kay yay motherfuckers!

In just one month am gonna see/play same night as D-clone, Ferocious x, Zyanose, Framtid, Isterismo, Unarm + loooots more amazing japanese punk bands who has been a great inspiration for me the past several years. It's just one band missing...though I am not entitled to complain with this line-up! It's too good to be true.

Update: Just realized, I need to buy a good camera. Does anyone have any good tips?
I will be that photographing japanese tourists, but reversed version. Haha.

5 comments:

Calle said...

Inte mycket man blir avis på nowdays, men fan att få lira med d-clone & framtid. Jävligt fränt!

Kameratipps:
Om du är inne på en kompakt rackare så tycker jag att Canon Powershot S95 är bästa i sin prisklass. Både foton och film (HD) blir jävligt bra. Dessutom är den liten och smidig.
// Retardo.

Krogh said...

Ugh, får jag följa med?

Mer ett tips på vad du inte ska köpa kanske, men om du skulle kolla på en Sony kamera så se till att det är bra optik, de billigare varianterna ger skitbilder.
Alla Sony jag testat med Carl Zeiss optik tycker jag dock är bra och är väldig nöjd med min för det ändamålet jag har den till - nöjesfoton mest.

Masken said...

Satan vad coolt. Det slår nästan den antågande Tidaholmstrippen med Meduzautställningen ;-)

Kristoffer said...

Jag skulle definitivt rekommendera Canon EOS 600D med EF-S 18-55/3,5-5,6 IS II eller med EF-S 18-135/3,5-5,6 IS. EOS 600D är en kanonkamera både vad gäller foton och filmning, men vad du vill ha för objektiv kan ju bero lite på vad du själv känner för. Dock passar kameran jävligt bra för att fota på mörka spelningar eftersom den tar grymma foton med hög ISO-inställning.

Bombs away records said...

have a good one! Take a lot of pictures so we can see how much fun you all had :D