Tuesday, December 13, 2011

Oljudet 2,5 gratis mixtape och A-lagsalliansen (in swedish)

Dubbelplatta lokal hip-hop finns nu att ladda ned helt gratis HÄR!

Challe Warvictim och Orbkod -11 återfinns bl.a med ett par spår på mixtapet. Gratis är gott, sen om du gillar/hatar ripprapp är en annan femma. Fick en skiva av A-Lagsalliansen igår också, där lägger jag en vers om vad jag har i "Mina lurar" när jag är ute och promenixar:

Har avancerat upp min freestyle till en mp3
och mina lurar är rätt kräsna dem vill ha kvalité
det är tidens tempo den här gubben hänger inte med
och lära gamla hundar att sitta, är knappast nån idé
det finns inga dåliga väder, finns bara dåliga kläder
så länge jag har min musik trotsar jag alla väder
frösön runt jag klockar in på en timme,
förösker lyssna på så mycket som jag bara möjligen hinner
en klassisker med black sabbath eller ac/dc
eller varför inte nån av allan edwalls vackra visor
some kind of blue, disclose och tiger lou
giftgasattack, john colltrane och radiohead
allaywan funkar lika bra som mobbade barn
och en svart natt kräver nifelheim eller watain
förra veckan fick jag nya spår från el parador
en perfekt mix mellan jävligt soft och jävligt hårt

Refrängen snodde jag rakt av från Bob Hund.

No comments: