Wednesday, December 7, 2011

Tapes, tapes, tapes...

Here you have a bunch of demo tapes that I think you should check. My personal favorites are:
Total War
(Canada), Foat is one hell of a nice guy and he keep that d-beat rollin no matter what. Brutal raw punk sound!! Vinyl soon?
Damage
(Sweden), this demo is much better then the 7" I got some month ago. Better sound and much better songs. Nevermind the "members of..." or that it's the same guy who have recorded/mixed Ghost, Maim etc. Listen to the tape and let the music talk!
Avverkad (Germany), a new acquaintance for me. They got this great crusty hardcore feeling that I love.

There are those who call me outdated, well...fuck you! You told me the exact same thing when I continued to buy vinyl when the CD made ​​the entrance in the 90's. Look at you now. Fools. I have a few extra copies of Kylesa and No Hope For the Kids tapes if you are interested. 40sek + postage.

11 comments:

Lukin said...

Vilken Kylesa-kassett är det? "To Walk A Middle Course", eller?

D-takt & Råpunk said...

LUKIN: stämmer bra det.

Thomas said...

Det handlar inte att du är ute, det handlar om att banden inte når den mängd åhörare då kassetter släpps som görs om det släpps digitalt (nätet eller CD).
Pissenkel mattematik.
Hur många av jordens population kör idag bandspelare jämfört med hur många av jordens population som kör digitalt idag?
Om nu åhörarna är lurade så är ju banden desto mer lurade genom att envisas att ge ut kassettband och medvetet förstöra för sig själva.

Och var nu snäll och inte komma med några jävla påhopp som att man är dum i huvet eller nåt, det är dagens sanning att ni når ut till mindre antal lyssnare genom att släppa kassetter.

D-takt & Råpunk said...

THOMAS: kassetter har blivit till en mindre hype inom punkscenen det senaste året. så denna gång är jag faktiskt inte "ute". haha. det ord jag försökte beskriva var "föråldrad". det är vad folk kallar mig när jag fortfarande skriver handskrivna brev, kollar på vhs och Endast använder två hål i väggen istället för en mobiltelefon.

jag har för mig att vi haft denna diskussion förr så jag orkar som inte ta upp den igen. jag föredrar vinyl/kassetter, jag tycker folk är extremt lata idag och alla vill faktiskt inte nå ut till den breda massan. alla jagar inte pengar och berömmelse och vissa band vill inte bara vara ännu en produkt i den digitala mängden. en kassett blir aningen mer exklusivt och folk får kämpa lite hårdare för att hitta musiken. jobbigt för dem va?
vi har olika åsikter och jag respekterar dina. kör digitalt om du gillar databrus. själv går jag igång på vinylknaster. simma lugnt och ha en bra dag thomas.

årre said...

analogt över digitalt. ALLTID!

Anonymous said...

i was the first drummer of avverkad, but quit while having no time...

will send demo of my new project soon... total dis-noise fucker sound...be aware cheers fom berlin

D-takt & Råpunk said...

please do so!!

Henke said...

Vad är det för No Hope for the Kids- och Disaster-kassetter?

D-takt & Råpunk said...

HENKE: n.h.f.t.k är en diskografi historia och disaster kassetten heter "life lock, who'll make noise not music?!! demo".

Anonymous said...

Want the disaster!!!
-pancho

Anonymous said...

Oh i see, it's the lifelock demo, i would like to get a copy of that if you can help jocke :)
-pancho