Saturday, December 3, 2011

Thräshin' up Umeå, dag 2 (in swedish)

Per-Olof ville hellre stanna i Luleå och vara kaninvakt än att sätta sig i Thräshwagon igen och bränna ner till Umeå och veva. Vägen var bra mycket bättre så det tog inte lika lång tid som vi befarade. Va i Umeå vid 16, gjorde byn, åt en bit mat och unnade oss en käffe innan vi åkte ut till Charlies på Teg.

Fortfarande smått kaotiskt på golvet under vår spelning men det gick iaf bättre än igår. Lite knepigt ljud på Charlies bara samt att lyset hade gått sönder. Wallrides pallade inte riktigt med trycket och hoppade därför av helgturnén efter kvällens lir. Efter stängning tog vi oss en sväng på stan med våra västar.

Inatt kör vi en favorit i repris och sover på Skatefabriken i Vännäs. Jag räknar med youtube klipp på projektor hela natten lång. Just nu rullar Skateman vs Sportzman bara för sakens skull.


UPDATE: found a live clip of "Vacker Tass" from yesterdays gig in Luleå.

3 comments:

heffebomb said...

Haha, väst på stan...
I det röda huset till höger i bilden har jag bott. Där ser man.

D-takt & Råpunk said...

HEFFEBOMB: i det höga gula tegelhuset bakom det röda har jag bott på tredje våningen. jag har provat maila dig, men det blir bara en massa felmeddelanden så jag vet inte om mina svar kommer fram. kanske du kan prova maila ifrån någon annan mail?

heffebomb said...

Eventuellt före detta grannar då. Världen är liten, norrland är mindre.
Jag verkar ha issues med min mail verkar det som. Testa att maila på jesper [punkt] thunstedt [alfakrull] gmail [unkt] com