Thursday, December 1, 2011

Det tredje världskriget A.K.A nätskeptiker del 2 (in swedish)

Axplock ur en djup och långdragen diskussion om framtiden mellan mig och en pensionär:

- Du menar att du ofta tänker på krig och förintelse?
- Händer väl. Tycker att det vore rätt skönt att jämna allt med marken en gång för alla.
- Hur tror du att det tredje världskriget kommer ta form? Teorier?
- Jag tror att det pågår redan, via våra datorer. "Dem" samlar just i denna sekund på fakta om fienden, samt sprider virus. Det är bara en tidsfråga innan helvetet bryter ut.
- Har jag aldrig tänkt på. Det behövs ju inte längre kärnvapen för att ödelägga ett helt land idag. I praktiken räcker det väl med ett knapptryck på en laptop.
- Du läser mina tankar...

Kort tystnad

- Varför får man alltid så ont i magen efter att man pratat med dig?
- Va vet jag? Du har väl ätit något olämpligt.

No comments: