Friday, February 3, 2012

Händelserik vecka (in swedish)


Va nere i Uppsala och härjade nästan hela veckan. Under mina dagar på resande fot hände det en hel del, det kommer nya korta uppdateringar vartefter här i dagarna. Onsdagens föreläsning med Crossing Boarders var väldigt inspirerande. Visste inte alls va jag skulle förvänta mig, men det var riktigt bra.
Tåget hem igår var såklart försenat så där blev jag sittandes i 45min på perrongen med en stolt alkoholiserad sverigedemokrat. Vi snackade politik och klassamhället (fattig/rik, svart/vit). Jag tror inte riktigt att han lyssnade på vad jag sa för när jag väl klev på mitt tåg skrek han "Tack för en trevlig pratstund grabben. Sunda åsikter i en sund kropp!". Även om han föredrog ett renrasigt land, Ultima Thule musik och V8-motorer och vi inte hade en tillstymmelse till någonting gemensamt så tyckte jag att mötet i sig var väldigt intressant. Vad jag däremot aldrig förstått är varför suspekt folk dras till mig för att prata skit på tunnelbanan och liknande. Vilka signaler skickar jag ut egentligen? Får för mig att jag mest utstrålar bitterhet och negativ energi.
Väl på tåget snurrade jag runt i min mp3:a och hittade åt tre bortglömda album. Bland annat Portishead's självbetitlade album från 97, därav videon ovanför. Fan vilken bra skiva! Men mina philips hörlurar som man ploppar in i örat är skit!!! Dem glider ut hela jävla tiden. Nån som har tips på såna där trycka in i örat lurar som sitter kvar även om man äter banan och dricker juice? Nu är det dags för svennebanan-fredags-tacos och nå hjärndött på tv:n. Väl mött!

Soundtrack: Uppgång & Fall

2 comments:

Tompa said...

Mina lurar kommer med tre olika storlekar på plastplupparna. Finns Philips, Sony osv.

Orb. said...

Koss (och säkert andra märken) har mjuka pluggar som man kan trycka ihop innan man trycker in dom i öronen, så växer dom ut och formas efter örat vilket gör att dom sitter kvar, och isolerar ljudet bättre också. Vill även minnas att dom är rätt bekväma till skillnad från plast-skiten.