Thursday, March 10, 2011

Jag ger upp! (in swedish)

Jag är så förbannat spyless på den här skiten. Nu får det fan vara nog, jag ger upp! Pallar inte med en dag till utan ljud och en massa krångel på repeat. Förbannade skit datorer! Nån som vill köpa ljudkort, monitorer, mikrofon + stativ och hörlurar? Allt i NY skick, endast använt tre gånger. Det är riktigt bra grejer, inge junk. Det är inget som helst fel på dem, bara det att jag inte får till det och jag pallar inte med att strula nå mer. Perfekt startkit, vilket va tanken för mig. Viss datakundskap krävs, vilket det faller på i mitt fall. Kartonger, cd-skivor, kabel och allt finnes. Maila för pris/info, skriv "Våga hata data!" som ämne.
Jag får köra på min PHILIPS Ac/Dc operation one touch recording kassettbandare tills jag dör. AQ4150 är en pålitlig maskin som hängt med i vått och torrt minst de senaste tio åren. Det räcker att köpa ett 5-pack kassettband på Jula, stoppa sladden i eljacket och trycka ned EN knapp så spelar den in. Ok kvalle. Dock kan man bara spela in EN kanal också. Sånt man får ta. "No krångel" för att citera Chrille.

Man kanske skulle ta och slösurfa lite på tuben och kolla om man hittar nå roliga klipp. Eller varför inte lyssna på Tortyrs ommix som Claes skickade igår. Såg att UX vileheads hade lagt upp en ny låt från kommande 12" också, hade ju varit kul att höra. Nä juste fan, jag har ju inget ljud...typiskt!

3 comments:

Anonymous said...

Kan du inte bara lämna igen allt där du köpt det?

D-takt & Råpunk said...

A: köpt från thomann, känns bara jobbigt och bökigt att krångla med tyskar.

Nisse Sailor Sjööman said...

Ljud kan du ju lätt fixa genom att koppla in en förstärkare till datorn.
Jag kör med min lilla gitarrstärkare till kassettbandaren, distar lite men va fan, det blir ju ljud.

Bara att köpa någon övergång så kablarna passar.

Egna lösningar är dom bästa!