Tuesday, March 1, 2011

DIS is pathetic (in swedish)

Såg Discharge på Augustibuller 2007 och jag har aldrig varit nå större fan som de flesta redan vet. Och inte blev jag direkt övertygad efter ha sett deras taffliga framträdande. Satan så dåligt det var.
Fan trummisen vevade inte ens d-takt! Det som höll mig kvar i tre hela låtar var endast för att Rainy såg så jävla hård ut med en glödande hemmarullad cigg i mungipan, sin stickade luffartröja och ett par fladdriga hippie/styrkelyftningsbrallor. Ni som sett han på senaste vet va jag menar. Discharge 2010 lär knappast va nå bättre.

Här är tre anledningar till varför ni ändå ska åka till LKPG lör. 5/3:
* Makabert Fynd
* Massgrav
* Glöm Dä!

Själv har jag både bättre och bra mycket roligare saker inplanerat.

Sorry för min frånvaro, jag rullar ljudlöst på hemmafronten. Dvs; jag har inget ljud = pissjävlatråkigt att sitta och jobba vid datorn. Hade stora planer och peppen låg på max. I torsdags dog allt på mindre än två sekunder. Har ingen inspiration alls då Allt bara strular just nu.

9 comments:

Charlie Harper said...

Jag simmar lugnt vidare....fast jag e ju 40+ förstås. Lusten att se Discharge hänger helt på Cal's medverkan för min del, med Rat blir det mest trams. Så jag sparar minnet av när jag såg dem -83, med Cal - dundertryck!
Skumt upplägg för övrigt med sååå många supportband...5?

Anonymous said...

Haha, ja Discharge på Bullret kan väl inte ses som nåt annat än ett jävla praktfiasko... Tror aldrig jag blivit så besviken,haha. Jag gillar (en underdrift) Discharge som fan fram till Hear Nothing plattan, men efter det borde det vart tyst. Väldigt tyst...
//Masken

NOIZFIEND said...

Rats' vocals get very annoying I see no real point of having Discharge around. To me Discharge should have died when Cal was dropped from the band. Anyways I'm sure Makabert Fynd, Massgrav, and Glöm Dä! will conquer the gig. I'll drink to their noise this weekend. X)

årre said...

Jo, jag är ju inte ett dugg peppad på att ens se discharge. Hade vi inte spelat hade jag legat hemma och fisit i soffan antar jag. Ska bli "kul" att se fiaskot, inte för att jag vet att det kommer bli så, men jag blir inte förvånad om discharge gör en skitspelning.

D-takt & Råpunk said...

har inte hört ett ord efter spelningen. bra elle?

Anonymous said...

"jag har aldrig varit nå större fan som de flesta redan vet"

Ok att de suger med rat och borde lagt av, men att aldrig varit nåt fan av världens viktigaste och bästa hardcore band i historien är ju som att jag vet inte vad helt jävla skadat är det...

D-takt & Råpunk said...

ANONYM: kan tyckas. jag har aldrig varit som alla andra och kommer heller aldrig att bli. discharge är och förblir ett överskattat och halvdant punkband. skulle inte dem uppfunnit (som alla säger) d-takten så skulle någon annan ha gjort det. "världens viktigaste och bästa hardcore band...". som sagt, gravt överskattade.
kan nästan tycka att det blir pinsamt när folk snackar högt och brett om discharge. inflytelserikt band absolut, det säger jag inget om.
gränsen är hårfin att det blir uniformpunk av det hela, man Måste gilla dem annars är det som du uttrycker det "skadat". känns löjligt. jag slänger på en platta med klonerna dem fött upp vilken dag som helst framför "hear nothing..." så är det bara. basräkorna är det inte många som kan leva upp till men annars är det alltid råare ljud, råare sång och bättre klick och sväng i d-takten.

Anonymous said...

Vilka menar du skulle uppfunnit dis-soundet om det inte vore fr discharge, the varukers?? Skoja inte för fan. D-takt hade väl i princip redan spelats av både the lurkers och motorhead men dis-soundet var unikt och ja världens viktigaste, bästa och mest stilistiska hardcore-band utan tvekan, sen om du tycker tidiga disfear är bättre så fine, smaken är som....

D-takt & Råpunk said...

ANONYM: om inte edison hade uppfunnit glödlampan så hade någon annan gjort det. är bara det jag vill ha sagt. att discharge har varit inflytelserika kan jag som sagt hålla med om. men Det viktigast och bästa bandet kan jag knappast hålla med om. har heller inget svar på vilket band som är/varit det viktigaste och bästa iom att det är väldigt stora ord för en genre som dessutom är väldigt stor. bra att folk har olika smak. fan så tråkigt det skulle vara om hela världens befolkning skulle lyssna enbart på t.ex elvis. tycker bara att det kan bli nästintill löjligt när folk glorifierar och höjer discharge till skyarna som vissa har en förmåga att göra. kan uppleva att det är en lektion i punkskolan, "så har det alltid varit och därför ska det så förbli". jag förnekar heller inte att jag börjat gilla discharge lite mer på senare år. har kanske å göra med att jag är 30+ och lyssnar gärna på trött gubbrock. hehe.