Wednesday, February 23, 2011

Bojkotta Onoff! (in swedish)

Min dataskärm dog som bekant för ca en vecka sedan. Jag lämnade in den 17/2. Ringde servicestället i Sundsvall idag för att kolla läget. Dem hade fortfarande inte fått in den från butik i Östersund. Ringde kundservice för dem behagar inte att svara på telefonen i butiken. Enligt kundservice så gjorde dem en fraktsedel idag. Det tog alltså SEX dagar att skapa en ynklig fraktsedel. Hur lång tid kommer det då inte att få iväg mitt paket? Detta trots att jag upprepade gånger påpekade hur viktigt det va att det skulle gå fort och smidigt. Måtte djävulen ta dem!

Så vill du fortfarande vara min vän? Stöd då min nya kampanj
"våga vägra handla på OnOff"
.

I övrigt så försöker jag hinna ikapp med allt efter min förkylning och min tillfälliga frånvaro. Windows 7 gör att allt går på halvfart iom att jag inte är van med en massa flashiga menyer och "bra" funktioner (som ändå ingen använder). Det mesta "jobbrelaterat" sköts via datorn. Ha tålamod för mig, för jag har det då fan inte. Det har varit för mycket förändringar i mitt liv och runt omkring på kort tid så jag känner att jag tappat fotfästet. Väldigt motigt. Fick igång ljud här hemma igår efter ungefär ett års kämpande. Hann spela in två låtar innan skiten dog. Va ju kul så länge det varade.
Har två intervjuer att styra också. En rolig och en skit tråkig. Finns risk för att jag kommer ljuga mig igenom hela den tråkiga intervjun. Jag har en förmåga att göra det om jag är less eller känner av ett ointresse från den som ställer frågorna. Mer om det senare...

Lunch? Ja tack! Åka förbi OnOff på lunchen och klaga? Inte omöjligt.

7 comments:

Pjär Misär said...

JA! Bojkotta asen! Jag står på din sida! Vet hur det kan vara.
Hade min digitalkamera på lagning hos medie markt. Det tog 6 v. innan dem kom på att dem kanske ska ge mig en ny ist för den gick inte att laga.

Scott said...

Jocke. Det låter bestämt som att det är dags att överge PC-båten och öppna Macintoshpärleporten!
Du kommer inte att ångra dig.
/Jocke, Maim.

D-takt & Råpunk said...

PJÄR: är rädd för att det kommer bli nå liknande för mig. pissless!

SCOTT: alla mina vänner säger samma sak iom att endast håller på med musik och bild. har provat använda mac, känns bara ännu rörigare. är ju rätt konservativ av mig tyvärr. hehe. nästa gång jag köper dator så kommer jag verkligen att överväga en mac.

Tomas said...

Vägra Apple!
När hela jävla befolkningen hoppar på hypen med Iphone/Ipad, då är vi farligt ute.
Det leder bara till misär och tråkigheter.
Apple lindar er runt sina fingrar och styr era liv.
Då är det bättre att fortsätta med Microsoft och de vanliga mobiltelefonerna.
Strunda i Android nallarna och kör tradiotionellt.
MAC kan ju också jävlas, det kommer mer och mer virus för MAC också, det finns inte lika mycket program för MAC som för PC.
Fortsätt oförtrutet i den anda du gör nu, det vänder snart.

K said...

Ett annat själ att vägra on-off är att det ägs av Jehovas Vittne så pengar till On-off är pengar rakt in i deras maskineri, jävligt o-punk!

Tomas said...

>>K>>: Hur vet du att Jehovas Vittne äger OnOff?

Peder said...

så här i efterhand kan vi ju verkligen se att denna bojkott lyckades då onoff ej längre är med oss.. ps. mac kan dra åt helvete också.