Saturday, July 2, 2011

Infernöh demo review (in swedish)

Infernöh tror jag kommer från Malmö och detta är deras första demo, inspelad i April i år. Distort the world tapes ligger bakom släppet, som jag tror redan är slutsålt. Men om jag inte är helt på tur så har bandet kopior kvar om ni skulle vara intresserade. Jag trodde ju först när jag såg omslaget att det skulle bjudas på noizepunk a'la Japan, men riktigt så var det inte. Visst att ljudet är jävligt raspigt och gött precis som det ska vara, men "noize" skulle jag inte säga (fan vade löjligt med alla dessa begrepp, jag måste skärpa mig...). Det är inget nyskapande på något sätt, men inte desto mindre bra för det. Skitig oborstad käng/råpunk enligt konstens alla regler utan krusiduller. Passar mig som handen i handsken då nyskapande enligt mig ofta misslyckas och jag hellre lyssnar på den 150:e "dis-klonen" och vet vad jag får. 5 låtar "the traditional way" på svenska. Inte fy skam alls!
//Masken, Blogg A Fuck

No comments: