Sunday, November 27, 2011

1:a advent (in swedish)

Iom mitt fysiska och psykiska tillstånd så va inte peppen direkt på topp över att åka ned till stockholm. Det vände rätt fort, som det oftast brukar göra när man ska veva punk. Åkte tåg t&r på Ungdomsbiljett, 32+ utan att behöva visa leg eller bli ifrågasatt. Klå den ni! Det är så mycket alternativ och knappar som blinkar och som ska klickas i på Sj:s hemsida, typ myspace, så jag brukar alltid be om hjälp att beställa biljetter. Det blev lite fel denna gången bara, men det gick ju bra.
Så sent som för bara två veckor sedan låg jag på sjukhuset och tog prover. Samt att jag fick bestämda restriktioner från min läkare om att ta minst en månads vila så att förkylningen, lungorna och sprickan fick läka i lugn och ro. "Men jag har ju inspelning till helgen, nästa helg ska jag spela i stockholm och helgen därpå ska jag upp till umeå och luleå". -Skyll dig själv!
För min del var spelningen en mindre katastrof, kände mig ansträngd redan innan pga att vi rullat tre serier. 25% adrenalin, 25% andnöd, 25% fantomsmärtor, 25% hat. Sista låtarna av setet kommer jag inte ens ihåg. Träffade på både nya och gamla bekanta under kvällen. Alltid lika trevligt att få ett ansikte på folk man endast surrat med på nätet i några år. Desperat hade även satsat på rephelg, men det sket sig då vi kröp till sängs vid 5-bläcket och gubbarna va för slitna för att harva hardcore på söndag fm.

Men, men, borta bra hemma bäst. Det är söndag (fisbrallans nationaldag), första advent och utanför mitt fönster ligger Frösön nerbäddat under ett vackert täcke av snö och man kan höra hur blåsten riktigt viner där ute. Det är kallt och mörkt. Här inne nalkas det glögg med russin/mandel, pepparkakor och hembakta lussekatter. Om 30min är det En idiot på resa, kan det bli bättre?

1 comment:

årre said...

jag åker alltid ungdom, bäst var det när jag och rabbin åkte barn i malmö för ett par år sen. det var väl upp till 16 tror jag. haha. im gonna see young out until i diiiieeeeee.