Tuesday, January 25, 2011

Skördetider... (in swedish)

Ny split 7" verkar vara på ingång för jag fick testpressen för Warvictims/Disable idag. Alltid kul att höra låtar man glömt bort.
Lät ok. Ute på Charged//Distorted om 1-2 månader då kanske.

Anstalt och Kung Pung skickade Larre under förra veckan. Diggar du fläktig punkrock med attityd är Anstalt 7" absolut nått för dig. Personligen gick jag mest igång på de två första spåren på sida A.
"Vad har ni gjort med vår natur" sjunger Kvoterin... jag menar Kung Punk i reffen på "Hur långt får det gå". Bara datum/år som ändrats. Haha. Va inte igår man hörde KP. Klicka här för att se kanske en av de bättre musikvideorna på tuben.
Kenji fyllde på min zinesamling med de nummer av El Zine som jag inte hade sen tidigare. Tackar tackar.
Life Possession och Gomora bjöd på redig crustpunk så det stod härliga till. Och Tony stod för det färggladaste paketet av dem alla, Obey slipmats till skivspelaren inuti.

Sist men inte minst så hade jag fått ett handskrivet brev från Vänersborg så nu ska jag stänga av datorn och sätta mig med papper och penna en stund. Fan, måste plugga texter också...

4 comments:

Anonymous said...

Haha, Kung Pung 7"an var med i högen av 7"or jag fick låna av Skaplig fraktur-Björn runt ´93-´94, och började lyssna på käng (disfear 7"an var i samma hög)... inte igår man hörde dem! minnen minnen... minns inte hur kung pung lät dock :)
/Jocke A

K said...

Vadå finns det fortfarande ex liggande av Kung Pung 7"???? Va fan? hur får man tar på de? har du nått över som du fått in?

D-takt & Råpunk said...

Jocke: klicka in på länkarna så kan du höra precis hur det lät/låter.

K: va bara en riktigt glad överraskning. är nog borta med vinden sen år tillbaka.

Thomas said...

Nu är det fan i mig dags att vi enar oss i projektet att tjata sönder Kvoteringen att börja lira "pastor", en sån jävla utomordentlig låt gjord av Kung Pung.
Fan i mig en av de bästa svenska låtar någonsin.
Masken har gjort sina försök, jag har provat men Larre "vägrar".
Kom igen nu och lyssna på "pastor" och sen tjatar ni sönder Larre och gänget!!!!